SmartPay: De nieuwe betaalervaring begint hier!


De consumptiegewoonten evolueren: steeds meer Belgen gebruiken mobiel internet voor hun aankopen en verwachten tegenwoordig om in fysieke winkels met hun smartphone te kunnen betalen. U weet het ongetwijfeld: het zijn uw klanten die de aanzet geven tot verandering. Om aan hun verwachtingen te voldoen, hebt u er dus alle belang bij om gelijke tred te houden!

Mobiel betalen in uw winkel

Met SmartPay biedt Worldline een mobiele betaaloplossing via uw terminal. Studies hieromtrent wijzen uit dat kaarthouders bereid zijn om hun mobiele apparaten voor alle soorten betalingen te gebruiken. Zij zien het als een innovatieve, eenvoudige en doeltreffende oplossing. Door SmartPay aan uw klanten aan te bieden, biedt u dus een ruime keuze van betaalmiddelen aan en draagt u tegelijk bij tot het innovatieve imago van uw merk.

 

Hoe werkt het?

Nadat alle aankopen zijn geregistreerd, drukt u op de knop van uw terminal onder het nieuwe SmartPay-icoon. Op het scherm van de terminal verschijnt een QR-code.

In plaats van zijn kaart te gebruiken, scant uw klant deze QR-code via de Bancontact-app of een van de bankapps (Belfius, BNP Paribas Fortis, ING, KBC/CBC, Fintro, Hello Bank). Daarna bevestigt hij de betaling door zijn pincode in te voeren. Klaar!

Voor meer info, bekijk hier het gedetailleerde stappenplan.

 

Bekijk de video

Deze mobiele betaaloplossing is gebaseerd op de Bancontact-app, de hoeksteen van mobiele betalingen in België. Steeds meer consumenten betalen online via de Bancontact-app. En de mogelijkheden ervan blijven steeds toenemen: 6 Belgische grootbanken (ING, Belfius, KBC/CBC, BNP Paribas Fortis, Fintro en Hello Bank) hebben hem ook in hun eigen mobiele betaalapp geïntegreerd. Zo kunt u een zeer groot aantal gebruikers bereiken!

 

Beveiligde betalingen

SmartPay garandeert een zeer hoge beveiligingsgraad.

  • De QR-codes zijn dynamisch, met een zeer korte geldigheidsduur. Elke QR-code is maar één keer bruikbaar en uitsluitend om te betalen.
  • Alle transacties worden online verwerkt en de betaler moet ze authenticeren (met een pincode).
  • Betalingen via smartphone zijn even sterk beveiligd als betalingen met kaart.

 

Geen bijkomende kosten

SmartPay vereist geen enkele aanpassing van uw infrastructuur. U moet wel weten dat u over een YOMANI- of YOXIMO-terminal van de nieuwe generatie moet beschikken om deze service te kunnen gebruiken.

SmartPay is reeds beschikbaar bij Krefel, AS Adventure en Inno en wordt momenteel ingevoerd bij andere grote winkelketens zoals JBC, Decathlon en Delhaize. Tal van kleine handelaars zijn ook overtuigd: tegen het jaareinde zal de SmartPay-functie op bijna 20.000 terminals geactiveerd worden.

Raadpleeg onze FAQ voor meer informatie